Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna


Artykuły z czasopism

  • Al – Khamisy D., Diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej – od obserwacji do diagnozy całościowej, „Szkoła Specjalna” 2010, nr 5, s. 346-357.
  • Dziewięcka B., Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych, „Wychowanie w Przedszkolu” 2011, nr 9, s. 32-36.
  • Kulesza E. M., Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym-model teoretyczny oraz weryfikacja narzędzia. Cz.1, „Szkoła Specjalna” 2011, nr 1, s. 15-31.
  • Jastrzębska L., Duża i potrzebna zmiana (pomoc psychologiczno-pedagogiczna)„Nowa Szkoła” 2011, nr 5, s. 3-6.
  • Krajewska B., Nowe zasady pomocy psychologiczno-pedagogicznej, „Nowa Szkoła” 2011, nr 4, s. 14-21.
  • Kulesza E. M., Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym-model teoretyczny oraz weryfikacja narzędzia. Cz.2, Dzieci trzyletnie i czteroletnie, „Szkoła Specjalna” 2011, nr 2, s. 102-113.
  • Kulesza E. M., Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym-model teoretyczny oraz weryfikacja narzędzia. Cz.3.: Dzieci pięcioletnie i sześcioletnie, „Szkoła Specjalna” 2011, nr 3, s. 197-208.
  • Kulesza E. M., Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym-model teoretyczny oraz weryfikacja narzędzia. Cz.4, Dzieci trzyletnie i czteroletnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, „Szkoła Specjalna” 2011, nr 4, s. 271-282.
  • Mackiewicz-Adamska L., Dylematy nauczycieli dotyczące udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2011, nr 6, s. 6-10
  •  Marek E., Diagnoza gotowości szkolnej sześciolatka, „Życie Szkoły” 2007, nr 7, s. 16-17.
  • Melka-Roszczyk M., Uczniowie z orzeczeniami i opiniami, „Psychologia w Szkole” 2011, nr 3, s. 120-125.
  • Paszkiewicz A., Rozpoznanie sytuacji ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na terenie szkoły, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2011, nr 7, s. 33-39.
  • Skubis-Rafalska A., Absurdy rzeczywistości szkolnej (o pomocy psychologiczno-pedagogicznej inaczej…), „Nowa Szkoła” 2012, nr 3, s. 26-31.
  • Stępniak K., Diagnoza przedszkolna, „Wychowanie w Przedszkolu” 2010, nr 2, s. 23-28.

Wydawnictwa zwarte

  • Czech E., Diagnoza wstępna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie , materiały dla nauczyciela, Wydawnictwo Edukacja Polska, Warszawa 2009.
  • Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej, red. M. Deptuła, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2006.
  • Diagnoza i rewalidacja indywidualna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, red. M. Klaczak i P. Majewicz, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2006.
  • Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną, teoretyczne determinanty problemu, red. J. J. Błeszyński, K. Kaczorowska-Bray, „Harmonia”, Gdańsk 2012.
  • Diagnoza logopedyczna, podręcznik akademicki, red. nauk. E. Czaplewska, S. Milewski, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2012.
  • Górniewicz E., Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu, Wydaw. Adam Marszałek, Toruń 2005.
  • Guzik-Tkacz M., Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice, „Żak”, Warszawa 2011.
  • Jarosz E.,  Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna, podstawowe problemy i rozwiązania, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2006.
  • Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela, red. D. Wosik-Kawala, T. Zubrzycka-Maciąg, „Impuls”, Kraków 2011.
  • Kowalczuk M., Pedagogiczna diagnoza i profilaktyka zaburzeń odżywiania się u młodzieży szkolnej, „Impuls”, Kraków 2008.
  • Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna, podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2009.
  • Paluchowski W. J., Diagnoza psychologiczna, proces – narzędzia – standardy, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
  • Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna, wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, „Impuls”, Kraków 2011.
  • Stęplewska – Żakowicz K., Diagnoza psychologiczna, diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009.
  • Tanajewska A., Naprawa R., Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny, „Harmonia”, Gdańsk 2014.
  • Tryzno E., Diagnoza edukacyjna dzieci 6, 7-letnich rozpoczynających naukę, (wersja po badaniach pilotażowych), Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2008.
  • Wczesna diagnoza dziecięcych trudności w liczeniu, wybrane zagadnienia, red. U. Oszwa, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008.
  • Włoch A., Włoch S., Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, wybrane problemy i rozwiązania, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2009.
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót