Trudności w nauce

Artykuły z czasopism

  • Bocheńska M., Ryzyko dysleksji, „Życie Szkoły” 2005, nr 9, s. 41-47.
  • Brejnak W., Dojrzałość szkolna a ryzyko dysleksji, „Życie Szkoły” 2009, nr 6, s. 40-46.
  • Bulińska K., Dysleksja i ruch, „Życie Szkoły” 2006, nr 4, s. 38-40.
  • Chmurzyński B., Mnemotechniki w terapii dysortografii, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2001, nr 10, s. 34-39.
  • Choroś D., Dzieci, którym trudno się uczyć, „Nowa Szkoła” 2005, nr 5, s. 41-44.
  • Dąbrowska M., O dysleksji, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2001, nr 1, s. 35-40.
  • Drozdowska J., Dysleksja. Zestawienie bibliograficzne, „Poradnik Bibliotekarza” 2004, nr 11, s. 33.
  • Garstecka J., Cele i działalność Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Wywiad z Wojciechem Brejnakiem, „Życie Szkoły” 2005, nr 2, s. 4-6.
  • Gibas E., Jak pracować z dzieckiem dyslektycznym, „Życie Szkoły” 2003, nr 7, s. 430.
  • Górniewicz E., Trudności w czytaniu i pisaniu – pomiędzy mitami a rzeczywistością, „Szkoła Specjalna” 2002, nr 1, s. 60-61.
  • Iskierka-Kasperek E., Problemy uczniów z dysleksją, „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 101-108.
  • Jałowiecka A., O dysleksji…optymistycznie, „Nauczanie Początkowe” 2008/2009, nr 2, s. 29-36.
  • Jankowska M., Trudności uczniów w czytaniu i pisaniu, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2001, nr 10, s. 19-23.
  • Jaworowska E., Uczniowie z dysgrafią, (rozmowa z rodzicami), „Życie Szkoły” 2001, nr 4, s. 244-248.
  • Jastrząb J., Metodyczne podstawy pracy korekcyjno-kompensacyjnej w terapii pedagogicznej uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, „Wychowanie na co Dzień” 2010, nr 12, s. I-II.
  • Jastrząb J. i in., Konspekt zajęć terapeutycznych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, „Wychowanie na co Dzień” 2010, nr 12, s. II-VI.
  • Jastrząb J., Rola i zadania terapeuty osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, „Wychowanie na co Dzień” 2008, nr 3, s. 30-32.
  • Jastrząb J., Rozpoznawanie wczesnej dysleksji rozwojowej a reforma programowa, „Wychowanie na co Dzień” 2009, nr 9, s. I-IV.
  • Jędryszek-Geisler A., Uczeń z dysgrafią, „Życie Szkoły” 2010, nr 9, s. 39-41.
  • Kańtoch B., Praca korekcyno-kompensacyjna z dziećmi dyslektycznymi, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2000, nr 1, s. 35-36.
  • Krasowicz-Kupis G., Zaburzenia rozwoju językowego a dysleksja, „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 84-94.
  • Lewandowska D., Wykorzystanie sztuki w terapii dzieci dyslektycznych, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2002, nr 5, s. 38-40.
  • Maciarz A., Dutka E., Społeczne przystosowanie dzieci z ryzykiem dysleksji w klasach I-III, „Szkoła Specjalna” 2000, nr 5, s. 227-234.
  • Marek E., Dysleksja – diagnoza i terapia, „Życie Szkoły” 2005, nr 2, s.61-62.
  • Marek E., Dysleksja. Od badań mózgu do praktyki, „Życie Szkoły” 2005, nr 2, s. 57-60.
  • Marek E., XIV Ogólnopolska Konferencja „Trudności w czytaniu i pisaniu”, „Życie Szkoły” 2003, nr 3, s. 184.
  • Materka E., Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych (o współpracy między szkołą i poradnią psychologiczno-pedagogiczną), „Nowa Szkoła” 2003, nr 8, s. 27.
  • Mazur D., Dziecko z trudnościami w czytaniu i pisaniu: leniwe, niezdolne czy… dyslektyczne?, „Życie Szkoły” 1999, nr 4, s. 257-259.
  • Otocka-Chrustny A., Samoocena uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, „Nowa Szkoła” 2004, nr 6, s. 42.
  • Pacut E., Kilka uwag o postępowaniu z dyslektykami, „Życie Szkoły” 2003, nr 1, s. 41-42.
  • Paszkiewicz A., Sposoby pracy z uczniami z dysleksją, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2011, nr 5, s. 50-56.
  • Raczyńska E., Dysleksja jest wszędzie, „Poradnik Bibliotekarza” 2004, nr 11, s. 3-4.
  • Rączka K., Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu, „Nowa Szkoła” 2006, nr 6, s. 8-12.
  • Selikowitz M., Dysleksja i inne trudności w uczeniu się, „Edukacja” 2000, nr 1, s. 116-118.
  • Sęcińska J., Dzieci ryzyka dysleksji. Próba diagnozy i terapii, „Życie Szkoły” 2005, nr 2, s.44-56.
  • Strużyk Ł., Diagnozowanie trudności w nauce, „Życie Szkoły” 2003, nr 10, s. 610-613.
  • Szczepkowska E., Specyficzne trudności w nabywaniu umiejętności czytania, „Życie Szkoły” 2016, nr 10, s. 23-29.
  • Szczepkowska E., Specyficzne trudności w nabywaniu umiejętności pisania, „Życie Szkoły” 2017, nr 1, s. 26-32.
  • Szczepkowska E., Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami rozwoju ruchowego, „Życie Szkoły” 2017, nr 4, s. 23-29.
  • Szczepkowska E., Zaburzenia percepcji słuchowej, „Życie Szkoły” 2017, nr 3, s. 26-32.
  • Szczepkowska E., Zaburzenia percepcji wzrokowej, „Życie Szkoły” 2017, nr 2, s. 17-23.
  • Szczepkowska E., Zaburzenia procesu lateralizacji, „Życie Szkoły” 2017, nr 5, s. 23-32.
  • Szczygieł B., Funkcjonowanie dzieci z dysgrafią, „Życie Szkoły” 1999, nr 5, s. 327-329.
  • Szymaniak A., Przyczyny i konsekwencje zbyt późnego rozpoznania dysleksji, „Życie Szkoły” 2003, nr 6, s. 374.
  • Szymoniak B., Kiedy nie diagnozujemy dysleksji, „Nowa Szkoła” 2004, nr 6, s. 17.
  • Szymoniak B., Różne oblicza dysleksji, „Nowa Szkoła” 2004, nr 9, s. 59.
  • Wiercioch U., Jak oceniać uczniów ze zdiagnozowaną dysleksją lub innymi zaburzeniami?, „Nowa Szkoła” 2003, nr 2, s. 26.
  • Wójcik E., Neuropsychologiczne koncepcje dysleksji, „Życie Szkoły” 2003, nr 10, s. 625.
  • Wyględowska E., Dziecko dyslektyczne z zaniżoną samooceną w bibliotece szkolnej, „Biblioteka w Szkole” 2009, nr 5, s. 8-10.
  • Wypych A., Strategie czytania w dysleksji, „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 95-100.
  • Zakrzewska B., O metodzie wielofunkcyjnego działania w procesie reedukacji dziecka dyslektycznego, „Życie Szkoły” 2001, nr 1, s. 13-19.

Wydawnictwa zwarte 

  • Baumer B. H., Jak dyslektyczne dziecko nauczyć czytania, wypróbowana metoda dla rodziców i nauczycieli, Klub dla Ciebie – Bauer-Weltbild Media, Warszawa 2007.
  • Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji, problem i diagnozowanie, „Harmonia”, Gdańsk 2003.
  • Brejnak W., Dysleksja, nie jesteś sam, PZWL, Warszawa 2005.
  • Dawid D., Rozwijanie kreatywności uczniów dyslektycznych na lekcjach języka polskiego w klasach IV-VI szkoły podstawowej, scenariusze zajęć, „Impuls”, Kraków 2004.
  • Dysleksja, teoria i praktyka, red. G. Reid, J. Wearmouth, GWP, Gdańsk 2008.
  • Furmański J., Wzory dyktand graficznych, ćwiczenia nie tylko dla dyslektyków, „Harmonia”, Gdańsk 2008.
  • Garniewicz E., Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu, Wydaw. Adam Marszałek, Toruń 2005.
  • Gąsowska T., Pietrzak-Stępowska Z., Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, poradnik nauczyciela – reedukatora. Cz. 2, Zajęcia reedukacyjne, WSiP, Warszawa 1984.
  • Gąsowska T., Pietrzak-Stępkowska Z., Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, WSiP, Warszawa 1994.
  • Jak przezwyciężać trudności w nauce?, przewodnik dla nauczycieli i rodziców, praca zbiorowa, red. A. Giermakowska i A. Jałowiecka, Wydaw. Pedagogiczne ZNP, Kielce 2008.
  • Jurek A., Kształcenie umiejętności ortograficznych uczniów z dysleksją, „Harmonia”, Gdańsk 2009.
  • Łukawska A., Dydaktyczne przyczyny trudności w nauce domowej, na podstawie badań V i VIII klas szkół podstawowych, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1973.
  • Makarewicz R., Dysleksja w opinii językoznawcy, składnia zdania w wypowiedziach pisemnych uczniów dyslektycznych, Wydaw. UWM, Olsztyn 2006.
  • Oszwa U., Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci, doniesienia z badań, „Impuls”, Kraków 2008.
  • Pętlewska H., Przezwyciężanie trudności w czytaniu i pisaniu, terapia pedagogiczna, „Impuls”, Kraków 2003.
  • Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu. Cz. 1, Wprowadzenie, red. H. Wasyluk-Kuś, WSiP, Warszawa 1984.
  • Rentflejsz-Kuczyk A., Jak pomóc dzieciom dyslektycznym?, poradnik dla nauczycieli i rodziców, „Juka”, Warszawa 1999.
  • Squires G., McKeown S.,  Pomóż dziecku z… dysleksją, K. E. Liber, Warszawa 2006.
  • Spionek H., Psychologiczna analiza trudności i niepowodzeń szkolnych, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1970.
  • Styczniewicz B., Praca z uczniem mającym trudności z matematyką, książka pomocnicza dla nauczyciela gimnazjum, Wydawnictwo NOWIK, Opole 2006.
  • Szewczuk W., Trudności myślenia i rozwijanie zdolności uczniów, WSiP, Warszawa 1983.
  • Szymankiewicz E., Dyslektyczne ucho, zbiór ćwiczeń stymulujących rozwój percepcji słuchowej nie tylko dla uczniów z dysleksją, książka dla nauczyciela, „Harmonia”, Gdańsk 2009.
  • Waleszkiewicz K., Bajki dla dyslektyków, bajki dla dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania, „Impuls”, Kraków 2008.
  • Werning R., Lutje-Klose B., Pedagogika trudności w uczeniu się, GWP, Gdańsk 2009.
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót