Artykuły z czasopism
- Bocheńska M., Ryzyko dysleksji, „Życie Szkoły” 2005, nr 9, s. 41-47.
- Brejnak W., Dojrzałość szkolna a ryzyko dysleksji, „Życie Szkoły” 2009, nr 6, s. 40-46.
- Bulińska K., Dysleksja i ruch, „Życie Szkoły” 2006, nr 4, s. 38-40.
- Chmurzyński B., Mnemotechniki w terapii dysortografii, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2001, nr 10, s. 34-39.
- Choroś D., Dzieci, którym trudno się uczyć, „Nowa Szkoła” 2005, nr 5, s. 41-44.
- Dąbrowska M., O dysleksji, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2001, nr 1, s. 35-40.
- Drozdowska J., Dysleksja. Zestawienie bibliograficzne, „Poradnik Bibliotekarza” 2004, nr 11, s. 33.
- Garstecka J., Cele i działalność Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Wywiad z Wojciechem Brejnakiem, „Życie Szkoły” 2005, nr 2, s. 4-6.
- Gibas E., Jak pracować z dzieckiem dyslektycznym, „Życie Szkoły” 2003, nr 7, s. 430.
- Górniewicz E., Trudności w czytaniu i pisaniu – pomiędzy mitami a rzeczywistością, „Szkoła Specjalna” 2002, nr 1, s. 60-61.
- Iskierka-Kasperek E., Problemy uczniów z dysleksją, „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 101-108.
- Jałowiecka A., O dysleksji…optymistycznie, „Nauczanie Początkowe” 2008/2009, nr 2, s. 29-36.
- Jankowska M., Trudności uczniów w czytaniu i pisaniu, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2001, nr 10, s. 19-23.
- Jaworowska E., Uczniowie z dysgrafią, (rozmowa z rodzicami), „Życie Szkoły” 2001, nr 4, s. 244-248.
- Jastrząb J., Metodyczne podstawy pracy korekcyjno-kompensacyjnej w terapii pedagogicznej uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, „Wychowanie na co Dzień” 2010, nr 12, s. I-II.
- Jastrząb J. i in., Konspekt zajęć terapeutycznych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, „Wychowanie na co Dzień” 2010, nr 12, s. II-VI.
- Jastrząb J., Rola i zadania terapeuty osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, „Wychowanie na co Dzień” 2008, nr 3, s. 30-32.
- Jastrząb J., Rozpoznawanie wczesnej dysleksji rozwojowej a reforma programowa, „Wychowanie na co Dzień” 2009, nr 9, s. I-IV.
- Jędryszek-Geisler A., Uczeń z dysgrafią, „Życie Szkoły” 2010, nr 9, s. 39-41.
- Kańtoch B., Praca korekcyno-kompensacyjna z dziećmi dyslektycznymi, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2000, nr 1, s. 35-36.
- Krasowicz-Kupis G., Zaburzenia rozwoju językowego a dysleksja, „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 84-94.
- Lewandowska D., Wykorzystanie sztuki w terapii dzieci dyslektycznych, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2002, nr 5, s. 38-40.
- Maciarz A., Dutka E., Społeczne przystosowanie dzieci z ryzykiem dysleksji w klasach I-III, „Szkoła Specjalna” 2000, nr 5, s. 227-234.
- Marek E., Dysleksja – diagnoza i terapia, „Życie Szkoły” 2005, nr 2, s.61-62.
- Marek E., Dysleksja. Od badań mózgu do praktyki, „Życie Szkoły” 2005, nr 2, s. 57-60.
- Marek E., XIV Ogólnopolska Konferencja „Trudności w czytaniu i pisaniu”, „Życie Szkoły” 2003, nr 3, s. 184.
- Materka E., Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych (o współpracy między szkołą i poradnią psychologiczno-pedagogiczną), „Nowa Szkoła” 2003, nr 8, s. 27.
- Mazur D., Dziecko z trudnościami w czytaniu i pisaniu: leniwe, niezdolne czy… dyslektyczne?, „Życie Szkoły” 1999, nr 4, s. 257-259.
- Otocka-Chrustny A., Samoocena uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, „Nowa Szkoła” 2004, nr 6, s. 42.
- Pacut E., Kilka uwag o postępowaniu z dyslektykami, „Życie Szkoły” 2003, nr 1, s. 41-42.
- Paszkiewicz A., Sposoby pracy z uczniami z dysleksją, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2011, nr 5, s. 50-56.
- Raczyńska E., Dysleksja jest wszędzie, „Poradnik Bibliotekarza” 2004, nr 11, s. 3-4.
- Rączka K., Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu, „Nowa Szkoła” 2006, nr 6, s. 8-12.
- Selikowitz M., Dysleksja i inne trudności w uczeniu się, „Edukacja” 2000, nr 1, s. 116-118.
- Sęcińska J., Dzieci ryzyka dysleksji. Próba diagnozy i terapii, „Życie Szkoły” 2005, nr 2, s.44-56.
- Strużyk Ł., Diagnozowanie trudności w nauce, „Życie Szkoły” 2003, nr 10, s. 610-613.
- Szczepkowska E., Specyficzne trudności w nabywaniu umiejętności czytania, „Życie Szkoły” 2016, nr 10, s. 23-29.
- Szczepkowska E., Specyficzne trudności w nabywaniu umiejętności pisania, „Życie Szkoły” 2017, nr 1, s. 26-32.
- Szczepkowska E., Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami rozwoju ruchowego, „Życie Szkoły” 2017, nr 4, s. 23-29.
- Szczepkowska E., Zaburzenia percepcji słuchowej, „Życie Szkoły” 2017, nr 3, s. 26-32.
- Szczepkowska E., Zaburzenia percepcji wzrokowej, „Życie Szkoły” 2017, nr 2, s. 17-23.
- Szczepkowska E., Zaburzenia procesu lateralizacji, „Życie Szkoły” 2017, nr 5, s. 23-32.
- Szczygieł B., Funkcjonowanie dzieci z dysgrafią, „Życie Szkoły” 1999, nr 5, s. 327-329.
- Szymaniak A., Przyczyny i konsekwencje zbyt późnego rozpoznania dysleksji, „Życie Szkoły” 2003, nr 6, s. 374.
- Szymoniak B., Kiedy nie diagnozujemy dysleksji, „Nowa Szkoła” 2004, nr 6, s. 17.
- Szymoniak B., Różne oblicza dysleksji, „Nowa Szkoła” 2004, nr 9, s. 59.
- Wiercioch U., Jak oceniać uczniów ze zdiagnozowaną dysleksją lub innymi zaburzeniami?, „Nowa Szkoła” 2003, nr 2, s. 26.
- Wójcik E., Neuropsychologiczne koncepcje dysleksji, „Życie Szkoły” 2003, nr 10, s. 625.
- Wyględowska E., Dziecko dyslektyczne z zaniżoną samooceną w bibliotece szkolnej, „Biblioteka w Szkole” 2009, nr 5, s. 8-10.
- Wypych A., Strategie czytania w dysleksji, „Psychologia w Szkole” 2010, nr 2, s. 95-100.
- Zakrzewska B., O metodzie wielofunkcyjnego działania w procesie reedukacji dziecka dyslektycznego, „Życie Szkoły” 2001, nr 1, s. 13-19.
Wydawnictwa zwarte
- Baumer B. H., Jak dyslektyczne dziecko nauczyć czytania, wypróbowana metoda dla rodziców i nauczycieli, Klub dla Ciebie – Bauer-Weltbild Media, Warszawa 2007.
- Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji, problem i diagnozowanie, „Harmonia”, Gdańsk 2003.
- Brejnak W., Dysleksja, nie jesteś sam, PZWL, Warszawa 2005.
- Dawid D., Rozwijanie kreatywności uczniów dyslektycznych na lekcjach języka polskiego w klasach IV-VI szkoły podstawowej, scenariusze zajęć, „Impuls”, Kraków 2004.
- Dysleksja, teoria i praktyka, red. G. Reid, J. Wearmouth, GWP, Gdańsk 2008.
- Furmański J., Wzory dyktand graficznych, ćwiczenia nie tylko dla dyslektyków, „Harmonia”, Gdańsk 2008.
- Garniewicz E., Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu, Wydaw. Adam Marszałek, Toruń 2005.
- Gąsowska T., Pietrzak-Stępowska Z., Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, poradnik nauczyciela – reedukatora. Cz. 2, Zajęcia reedukacyjne, WSiP, Warszawa 1984.
- Gąsowska T., Pietrzak-Stępkowska Z., Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, WSiP, Warszawa 1994.
- Jak przezwyciężać trudności w nauce?, przewodnik dla nauczycieli i rodziców, praca zbiorowa, red. A. Giermakowska i A. Jałowiecka, Wydaw. Pedagogiczne ZNP, Kielce 2008.
- Jurek A., Kształcenie umiejętności ortograficznych uczniów z dysleksją, „Harmonia”, Gdańsk 2009.
- Łukawska A., Dydaktyczne przyczyny trudności w nauce domowej, na podstawie badań V i VIII klas szkół podstawowych, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1973.
- Makarewicz R., Dysleksja w opinii językoznawcy, składnia zdania w wypowiedziach pisemnych uczniów dyslektycznych, Wydaw. UWM, Olsztyn 2006.
- Oszwa U., Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci, doniesienia z badań, „Impuls”, Kraków 2008.
- Pętlewska H., Przezwyciężanie trudności w czytaniu i pisaniu, terapia pedagogiczna, „Impuls”, Kraków 2003.
- Praca wyrównawcza z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu. Cz. 1, Wprowadzenie, red. H. Wasyluk-Kuś, WSiP, Warszawa 1984.
- Rentflejsz-Kuczyk A., Jak pomóc dzieciom dyslektycznym?, poradnik dla nauczycieli i rodziców, „Juka”, Warszawa 1999.
- Squires G., McKeown S., Pomóż dziecku z… dysleksją, K. E. Liber, Warszawa 2006.
- Spionek H., Psychologiczna analiza trudności i niepowodzeń szkolnych, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1970.
- Styczniewicz B., Praca z uczniem mającym trudności z matematyką, książka pomocnicza dla nauczyciela gimnazjum, Wydawnictwo NOWIK, Opole 2006.
- Szewczuk W., Trudności myślenia i rozwijanie zdolności uczniów, WSiP, Warszawa 1983.
- Szymankiewicz E., Dyslektyczne ucho, zbiór ćwiczeń stymulujących rozwój percepcji słuchowej nie tylko dla uczniów z dysleksją, książka dla nauczyciela, „Harmonia”, Gdańsk 2009.
- Waleszkiewicz K., Bajki dla dyslektyków, bajki dla dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania, „Impuls”, Kraków 2008.
- Werning R., Lutje-Klose B., Pedagogika trudności w uczeniu się, GWP, Gdańsk 2009.