ADHD

Artykuły z czasopism 

  • Anielska A., O nadpobudliwości psychoruchowej, „Życie Szkoły” 2005, nr 4, s. 58-60.
  • Baczyńska E., Borowiec-Janczak B., Kuchciak A., Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo, „Życie Szkoły” 2002, nr 1, s. 10.
  • Baranowska E., Urwisy w klasie, „Życie Szkoły” 2003, nr 1, s. 31.
  • Biegajczyk B., Można pracować z dzieckiem z ADHD!, „Nowa Szkoła” 2005 nr 5, s. 45-48.
  • Bobik B., Funkcjonowanie uczniów z zespołem ADHD w szkole, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2010, nr 5, s. 42-47.
  • Choroś D., Dzieci, którym trudno się uczyć, „Nowa Szkoła” 2005, nr 5, s. 41-44.
  • Glinka A., Dziecko nadpobudliwe, „Życie Szkoły” 2004, nr 1, s. 45.
  • Grabowska M., Tomaszek B., Wrotna B., Dać szansę, „Remedium” 2004, nr 6, s. 20-21.
  • Grzywniak C., Nadpobudliwość psychoruchowa a trudności szkolne, „Życie Szkoły” 2000, nr 6, s. 334.
  • Hawrylewicz K., Niegrzeczny czy chory na ADHD? Problem ADHD w szkole, „Życie Szkoły” 2010, nr 4, s. 60-61.
  • Hawrylewicz K., Percepcja siebie i swojej sytuacji rodzinnej przez dzieci z zespołem ADHD, „Wychowanie na co Dzień” 2010, nr 1-2, s. 21-26.
  • Hebel M., Zespół nadpobudliwości psychoruchowej, „Życie Szkoły” 2005, nr 10, s. 16-20.
  • Kajka N., Uwarunkowania rozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka z ADHD w środowisku szkolnym, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2017, nr 2, s. 11-17.
  • Kołodziejczyk I., Uczeń z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej w bibliotece szkolnej. Opis i analiza przypadku rozpoznania i rozwiązania problemu wychowawczego, „Biblioteka w Szkole” 2005, nr 11, s. 4-6.
  • Kozłowska A., Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo, „Życie Szkoły” 1993, nr 4, s. 210-214.
  • Krawiec W., Szadkowska A., Praca z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2003, nr 2, s. 21.
  • Limont W., Wzmożona pobudliwość uczniów zdolnych, „Psychologia w Szkole” 2009, nr 4, s. 37-44.
  • Miłkowska M., Dziecko z zespołem ADHD – dylemat zreformowanej szkoły i rodziców, Życie Szkoły” 2005, nr 9, s. 46-48.
  • Nadpobudliwość psychoruchowa, W: Przetacznikowa M., Makiełło-Jarża G., Psychologia wychowawcza, społeczna i kliniczna, WSiP, Warszawa 1977, s. 277-278.
  • Nowak R., Jak pomóc dziecku nadpobudliwemu?, „Wychowanie w Przedszkolu” 1996, nr 5, s. 285-289.
  • Oleksa K., Cała prawda o ADHD, „Życie Szkoły” 2017, nr 5, s. 20-25.
  • Paszkiewicz A., Funkcjonowanie dzieci z ADHD w szkole, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2011, nr 1, s.32-37.
  • Patycka B., Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi, „Życie Szkoły”2002, nr 7, s. 414.
  • Pecyna M. B., Jak leczyć i wychowywać dziecko ze wzmożoną aktywnością psychoruchową. Cz. 1, „Szkoła Specjalna”1997, nr 5, s. 282-292.
  • Pecyna M. B., Jak leczyć i wychowywać dziecko ze wzmożoną aktywnością psychoruchową. Cz. 2, „Szkoła Specjalna 1998, nr 1, s. 35-41.
  • Połeć B., Jak pracowałam z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo, „Życie Szkoły” 2006, nr 1, s. 35-39.
  • Rytel B., Jak wychowywać dziecko z ADHD?, „Wychowanie w Przedszkolu” 2006, nr 2, s. 61-62.
  • Sobczyńska K., Nadpobudliwe dziecko wyzwaniem dla oświaty i medycyny, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2004, nr 1, s.57-59.
  • Szulska-Wyrwa E., Kuba – dziecko nadpobudliwe, „Wychowanie w Przedszkolu” 2003, nr 9, s. 419-421.
  • Wielowiejska-Comi I., ADHD – z szacunkiem dla genów, „Psychologia w Szkole” 2010, nr 4, s. 122-131.
  • Zbyrad T., Dzieci z ADHD jako problem medyczny i społeczny, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2011, nr 1, s.25-31.

Wydawnictwa zwarte 

  • ADHD – polemiki i badania, red. W. Baranowska, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2009.
  • ADHD – prawie normalne życie , red. W. Baranowska, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2007.
  • ADHD – zespół nadpobudliwości psychoruchowe, przewodnik dla rodziców i wychowawców, A. Kołakowski [et al.], GWP, Gdańsk  2007.
  • Barnau S., ADHD u dorosłych: poradnik – jak z tym żyć, Wydawnictwo WAM, Kraków 2007.
  • Borkowska A. R., Procesy uwagi i hamowania reakcji u dzieci z ADHD z perspektywy rozwojowej neuropsychologii klinicznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2008.
  • Borkowska A., Jak pomóc dziecku z ADHD?, Wydaw. Pedagogiczne ZNP, Kielce 2009.
  • Chrzanowska B., Święcicka J., Oswoić ADHD, przewodnik dla rodziców i nauczycieli dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, „Difin”, Warszawa 2006.
  • Dziecko ze wzmożoną aktywnością psychoruchową w terapii z zastosowaniem Systemu Biofeedback, W: Pecyna M. B., Rodzinne uwarunkowania zachowania dziecka w świetle psychologii klinicznej, WSiP, Warszawa 1998, s. 255-302.
  • Hallowell E. M., Ratey J. J., W świecie ADHD, nadpobudliwość psychoruchowa z zaburzeniami uwagi u dzieci i dorosłych, „Media Rodzina”, Poznań 2004.
  • Hanć T., Dzieciństwo i dorastanie z ADHD, rozwój dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, zagrożenia i możliwości wsparcia, „Impuls”, Kraków 2009.
  • Herda K., O dzieciach Indygo, czyli ADHD bez tajemnic, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 2007.
  • Kovács H., Kaltenthaler B., Moje dziecko ma ADHD, „Jedność”, Kielce. 2008.
  • Marczak A., Program pracy z dzieckiem z objawami nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) w przedszkolu lub szkole, „Fraszka Edukacyjna”, Warszawa 2009.
  • Mosetter K., Mosetter R., Nowa metoda leczenia ADHD, odstresowanie ciała, gimnastyka terapeutyczna dla dzieci i dorosłych, Wydawnictwo JK – Feeria, Łódź 2006.
  • Mumbach B., Zrozumieć i leczyć dzieci nadpobudliwe, poradnik dla rodziców, Wydawnictwo WAM, Kraków 2006.
  • Munden A., Arcelus J., ADHD nadpobudliwość ruchowa, poradnik dla rodziców, nauczycieli, lekarzy i terapeutów, „Bellona”, Warszawa 2008.
  • Nartowska H., Wychowanie dziecka nadpobudliwego, „Nasza Księgarnia”, Warszawa 1986.
  • Nerwowość dziecięca, zaburzenia dynamiki procesów nerwowych. W: Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży, PWN, Warszawa 1976, s. 830-839.
  • O’Regan F. J., ADHD, Wydawnictwo K.E. Liber, Warszawa 2005.
  • Pawlak P., Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej, „Impuls”, Kraków 2006.
  • Pentecost D., Wychować dziecko z ADD i ADHD, praktyczne strategie opanowania trudnych zachowań dzieci z ADD i ADHD, „Fraszka Edukacyjna”, Warszawa 2005.
  • Pfiffner L. J., Wszystko o ADHD, kompleksowy, praktyczny przewodnik dla nauczycieli, Zysk i S-ka, Poznań 2004.
  • Portmann R., ADHD nadpobudliwość psychoruchowa, istota zagadnienia, Wydawnictwo Jedność, Kielce. 2006
  • Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z., Psychologia wychowawcza, PWN, Warszawa 2002, s. 351-352, 254-255.
  • Spohner K. E., Pomóż dziecku z… ADHD, Wydawnictwo K.E. Liber, Warszawa 2007.
  • Strichart S. S, Mangrum II C. T., Dziecko z ADHD w klasie, planowanie pracy dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi, GWP, Gdańsk 2009.
  • Tylżanowska-Kisiel J., ADHD, Helion, Gliwice 2008.
  • Wiącek R., Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym – program terapii i wspomagania rozwoju oraz scenariusze zajęć, „Impuls”, Kraków 2004.
  • Wolańczyk T., Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci, prawie wszystko, co chcielibyście wiedzieć, „Bifolium”, Lublin 1999.
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót